Máte neustále pocit, že něco nestíháte a úkoly vám přerůstají přes hlavu? Nevíte kde začít? Pojďte se zastavit a zaměřit se na zlepšení vaší produktivity. Stačí málo a můžete toho stíhat daleko více.
Pokud chcete zvýšit produktivitu, je důležité se v práci soustředit. Je však snadné ztratit soustředění, protože je téměř nemožné uzavřít se před vnějšími podněty v podobě různých rušivých vlivů. Kolikrát se vám stalo, že jste začali dělat nějakou práci, jen aby vás za chvíli zase něco rozptýlilo? To vám brání v dosahování výsledků.
Co jste za typ člověka?
Nejprve se nad papírem zamyslete nad tím, jaký jste vlastně typ člověka. Vyhovuje vám spíše ráno vstávat dříve a začít pracovat, zatímco ostatní ještě spí a vy máte na úkoly klid? Nebo zažíváte podobný pocit v noci po uspání dětí? Stanovte si, kdy se vám pracuje nejlépe.
Potom si na druhou stránku papíru sepište všechno, co je potřeba udělat. Všechny poznámky a úkoly, které teď jen zabírají produktivní místo ve vaší hlavě a nedovolí vám se na nic soustředit. Zapisujte si i maličkosti a věci, které jsou zřejmé, jako vyndat prádlo z myčky nebo uklidit vyžehlené prádlo.
Shlukujte úkoly podle typu
Úkoly na papíře před vámi rozdělte podle logického klíče. Někdo používá metodu dvou minut, tedy začne nejprve úkoly, které nezaberou více než dvě minuty. Můžete řádky rozdělit podle místností nebo data splnění.
Některé úkoly mohou trvat delší dobu a vyžadovat delší, nepřerušovanou pozornost, zatímco některé úkoly se vyřeší rychle. Je tedy nezbytné identifikovat úkoly podle jejich rozsahu a podle toho, jak jsou pro vás zajímavé. Úkoly různé velikosti a oblíbenosti můžete kombinovat a prokládat tak, aby úroveň vašeho zapojení do úkolů zůstala stabilní. To vám pomůže zůstat soustředěnými.