Lidé dnes mají tendenci opravovat svá auta doma. Nechtějí zamířit do servisu, protože se obávají vysokých částek na účtence. Domnívají se, že daleko rychleji opraví vůz svépomocí v garáži, navíc je podle nich vyjde taková vlastní oprava levněji. Jenže v konečném důsledku může dojít k tolika chybám, které nás stejně do servisu doženou a kvůli kterým bude částka na účtence ještě vyšší.
Nejvíce se chybuje při výměně tlumičů
Automobil lze pojat za stroj, který nefunguje, pokud v něm nějaká součástka chybí nebo pokud některá ze součástek nefunguje tak, jak má. Jednou z nepostradatelných součástí auta jsou také tlumiče, které nejsou autodílem pyšnícím se nekonečnou životností. Naopak – vydrží ujet “sotva” několik stovek tisíc kilometrů (často i méně) a poté vypovídá svou službu. A je jedno, jestli se jedná o Fiat, Honda nebo třeba tlumiče na Audi.
Ve chvíli, kdy nám položí svou pomyslnou výpověď na stůl je nutné staré vyměnit za nové. V ideálním případě bychom měli zamířit do servisu, ale mnoho z nás míří pouze do garáže, kde se pokoušíme o výměnu sami. Bohužel při této amatérské výměně dochází spíše k chybám, jež mohou ovlivnit jízdu na silnici. K výměně zmiňovaného autodílu nám většinou chybí potřebná technika čili úkon není možné udělat správně.
I výměna baterií svépomocí může napáchat řadu škod
Černé scénáře mohou následovat i poté, co si pokusíme sami vyměnit baterii ve vozidle. Výměna baterií přichází nejčastěji vhod v době, kdy venku mrzne a kdy je tento autodíl zkoušen nízkými teplotami. Ale samozřejmě službu nám může vypovědět i v jiných částech roku.
Pokud se chcete pustit do výměny baterie svépomocí, pusťte se do toho pouze u starších vozidel. Problém může naopak nastat při výměně baterií u novějších vozů (tím myslíme vozy deset let staré). Tato auta totiž disponují takzvaným start-stop systémem, což znamená, že výměna s sebou nese i nastavení přes počítač.