Pražské metro D v nedohlednu? Praha má z 655 pozemků jen pár desítek

O čtvrté lince pražského metra se mluví už dlouhé roky. V poslední době se však toto téma řeší čím dál častěji. Mnozí lidé doufají, že výstavba už začne a že i ti, kteří nebydlí přímo v centru, se snadno a rychle dostanou ke Karlovu mostu nebo k jiným významným památkám, které jsou jinak velmi vzdálené či doprava je komplikovaná. Jelikož metro D by mělo vést trasou, která spojuje nejen okrajové části Prahy, ale také i vesničky kousek za Prahou, mnozí obyvatelé se už nemohou dočkat, až bude metro zprovozněno. Jenže to nejspíše nebude tak rychle, jak se lidé domnívají. Tím hlavním důvodem je to, že hlavní město nemá doposud vykoupenou ani hrstku potřebných pozemků.

Nová linka pražského metra D by měla vést přes 655 pozemků, které Praha musí vlastnit nebo alespoň spoluvlastnit. Ovšem zatím má necelé dvě desítky, protože lidé své pozemky nechtějí prodat. Hlavnímu městu se tak může výrazně zpozdit plánovaná doba výstavby, i když se už nyní provádí geologický průzkum, který by měl trvat do poloviny příštího roku.

Už se zkouší i výměnný obchod

Lidé nemají zájem prodávat své pozemky, přes které by mělo vést metro. Chtějí své pozemky využít k jiným věcem, a tak se hlavní město rozhodlo zkusit i výměnný obchod. Jinými slovy nabízí jiné pozemky za pozemky, kterými budoucí nová linka metra povede. Zatím se z potřebných 655 pozemků odkoupilo jenom jedenáct pozemků a dalších šest pozemků Praha spoluvlastní.

Ani samotný magistrát nečekal, jak komplikovaný odkup pozemků bude. Mnozí majitelé vědí, že parcely město potřebuje, a tak nabízí skutečně až přemrštěné sumy peněz, z nichž nechtějí polevit.

Až budou pozemky odkoupeny, začne výstavba, dříve ne

Pokud se ptáte, jestli začne výstavba tehdy, až bude geologický průzkum u konce, tak ne, nezačne. Výstavba začne až ve chvíli, kdy se podaří odkoupit nebo případně spoluvlastnit všech 655 pozemků, které jsou potřebné pro novou linku metra.