Muži milují auta. Jednou v životě si chce každý koupit přesně ten svůj vysněný vůz, na který si spoří mnohdy celý svůj život. Častokrát se však stává, že než si vyděláme na svůj vysněný vůz, měli bychom si koupit nějaké starší auto nebo takové, které se nám bude hodit na běžné nošení. Jedná se o naprosto běžnou věc, protože auto zkrátka k běžnému životu potřebujeme. Vysněné auto si většinou koupíme tehdy, kdy se vyskytujeme už v důchodu a chceme si tento krásný důchodový věk něčím zpestřit a proč ne tedy autem, že ano.
Nicméně v poslední době se prodej aut značně zlepšuje. V Evropské unii se začala auta prodávat rychlostí blesku a prodeje mnoha automobilek vzrostly v průměru o pět procent, což je skvělé na dnešní ekonomickou situaci, kdy si většina lidí stěžuje, že nemají dostatek peněz. V Česku se však kupodivu nové automobily ani zdaleka neprodávají. I zde se potvrzuje, že jsme trochu skrblíci, kteří chtějí na všem ušetřit. U automobilů to bohužel platí taky. Někdy však právě tím, jak se snažíme na autech ušetřit, proděláme, protože následné opravy nás budou stát pěkný majlant. Pro Čechy je však koupě starých ojetin mnohem atraktivnější, než koupě nových vozů.
Nejatraktivnější jsou ojetiny staré i deset let
Češi, když zvažují, jaké auto si koupí, nedívají se na design, značku nebo dokonce na to, v jakém stavu se auto nachází. Většinou rozhoduje cena a to, jakou má auto spotřebu, abychom si byli jisti, že zrovna dvakrát neprojedeme. Více jak pro polovinu Čechů, kteří si v loňském roce koupili auto, je atraktivní jen a pouze ojetina, která je stará deset a více let. Ročně se takových ojetin, které se mohou „pyšnit“ svými prvními kulatinami prodá kolem sedmi set tisíc. Z tohoto počtu má dokonce sedm z deseti původ u nás v České republice. Z osmnácti procent se nejčastěji jedná o dovozce z Německa.