Jak šel čas se značkou Adidas

Tři proužky – to je Adidas. Znak naprosto typický pro sportovní značku, která před pár lety oslavila své sedmdesáté narozeniny. V současné době se nenajde člověk, který by nevěděl, co je to Adidas vlastně zač. Dopodrobna ji znají například i její konkurenti, mezi něž patří společnosti Nike, Puma nebo Under Armour. Pokud bychom se však vrátili do minulosti, zjistili bychom, že v roce 1900 ji ještě nikdo neznal. Tehdy se totiž narodil její zakladatel.  

Z vyučeného pekaře tvůrce obuvi 

Adolf Dassler se narodil roku 1900 a stal se později zakladatelem spoelčnosti Adidas. Jeho cesta byla zajímavá, přece jenom mluvíme o vyučeném pekaři, jehož osud měl být zcela jiný – tedy to si alespoň říkali jeho rodiče. Jeho tvůrčí úsilí ho však neustále pohánělo vpřed, až se rozhodl otevřít si obuvnickou továrnu, která tehdy měla kolem padesáti zaměstnanců.  

Důvodem toho byla i touha obouvat atlety na olympijských hrách, což se ostatně roku 1928 podařilo. Toho roku totiž tito atleti obuli vůbec poprvé speciálně navržené boty, jež se později přetavily pro více jak jedenáct sportů. O tři roky později se začaly prodávat i první boty určené tenistům.  

Úspěch před druhou světovou válkou 

Z velkého úspěchu se Adolf se svým bratrem mohli radovat už před druhou světovou válkou. Před započetím bojů se pyšnili obratem rovnajícím se dvou stovkám tisíc prodaných párů ročně. Období války jim však přineslo poté řadu trablí, ovšem vize setrvala.  

V roce 1949 se Adolf Dassler rozhodl oficiálně založit firmu Adidas. Jméno je složeno z několika písmen jeho jména a z několika písmen jeho příjmení.  

Další roky ve znamení růstu 

Poté přišly roky, které se nesly ve znamení růstu. Společnost si najednou mohla vyzkoušet boty s takzvanými šroubovacími špunty. V následujících letech došlo k otevření nové továrny a do nabídky vyráběného zboží se přidávají také fotbalové míče.