Servis mosteckého autodromu rozšířil své služby. Motocyklisté, kteří se chtějí svézt na okruhu, si vyberou z nabídky tlumičů a tlumicích vložek do výfuku. Takzvanou tlumivku, jejímž účelem je snížení hlučnosti a dodržení hlukového limitu, si mohou na místě zakoupit a také nechat namontovat. „Nabízené typy a ceny vložek zájemci najdou na webových stránkách autodromu. Upozorňujeme, že jejich počet je omezený. Doporučujeme proto předem si vložku, případně i montáž objednat,“ uvedl sportovní manažer společnosti AUTODROM MOST Jindřich Hrneček.
Rozšíření nabídky servisu souvisí s protihlukovými opatřeními autodromu. V souladu s nimi motocykly musejí mít od začátku letošní sezony při závodech, testování či volných jízdách na velkém i malém okruhu účinnou ucpávku výfuku. Tlumicí vložkou musí být opatřen každý laděný (neoriginální) výfuk, a to i při splnění maximálního hlukového limitu 102 decibelů (dB). V sériovém výfuku tlumicí vložka být nemusí ani v případě, že je bez přepážky (otevřený). Podmínkou však je, že bude opatřen platným homologačním znakem, musí také v každém případě splnit maximální hlukový limit.
„Platí tedy, že kdo přijede na autodrom s motocyklem s laděným výfukem, a nebude mít vložku, jezdit po okruhu nemůže,“ potvrdil Jindřich Hrneček striktní pravidla novelizovaného provozního řádu autodromu. Standardní jednoduché tlumící vložky, které zásadně neovlivní výkon a nastavení paliva ani funkci motoru, dokážou podle něj snížit hlučnost o dva až tři decibely.
V současné době autodrom disponuje několika druhy tlumičů pro různé typy výfukových systémů motocyklů, které je možné vyzkoušet a okamžitě namontovat.
Kontrolovat přítomnost tlumicích vložek ve výfuku motocyklů budou traťoví komisaři či zaměstnanci autodromu pohledem při vjezdu na dráhu. „Při každé jízdě navíc určený pracovník změří hluk také u vybraných motocyklů, a to i v případě, že jejich výfuk bude mít tlumicí vložku. Pokud motorka i tak přesáhne hlukový limit 102 dB, podrobí se důkladnější kontrole zaměstnanců sportovního oddělení autodromu s návrhem, jak hlučnost účinně snížit. Stroje, které kontrolou neprojdou, traťový komisař na dráhu nepustí. Může se totiž jednat o nevyhovující starý výfuk s vypálenou náplní. I takové případy lze však řešit v servisu autodromu,“ upřesnil Jindřich Hrneček.
Autodrom při výběru sortimentu spolupracuje s renomovanou firmou RP Tuning. I u ní je možné si předem objednat jak tlumiče s tlumivkami, tak celé výfukové systémy a následně si je nechat namontovat.